Beloning na zware trektocht - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jennifer en Arnold - WaarBenJij.nu Beloning na zware trektocht - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jennifer en Arnold - WaarBenJij.nu

Beloning na zware trektocht

Door: Jennifer en Arnold

Blijf op de hoogte en volg Jennifer en Arnold

28 Juli 2009 | Thailand, Chiang Mai

Hoi Hoi trouwe volgers,
Hier weer een berichtje vanuit Thailand nadat we net zijn terug gekomen van de trektocht door de bergen, maar daarover later meer.

In Chiang Mai hebben we ons eerst nog vermaakt met een bezoekje aan de night bazaar en aan het Thai Boksen. Jennifer zag behoorlijk op tegen de rake klappen die zouden vallen maar al snel zaten we beiden op het puntje van onze stoel. Soms keken we natuurlijk raar op van wat er allemaal kan en wordt gedaan in deze vechtsport maar de sfeer was echt fantastisch. In de hoeken van de boksers stonden de coaches en vaak de hele boksschool van de bokser te juichen als er weer rake klap viel.

Eerder die avond had Arnold zich overigens erg vergist in de Thaise keuken. Na de eerste hap gingen alle alarmbellen af. Dit was veel te pittig voor ons westerlingen.

Op zondagochtend gingen we bepakt op weg naar het reisbureau waar vanuit de trektocht vertrok. De gids kwam al snel aan met zijn jeep en we konden gaan. Voordat we daadwerkelijk gingen wandelen maakten we nog een rit van een uur op een olifant. Het uitzicht in de bergen was geweldig. Het park waarin wij zouden rondtrekken was redelijk ver van Chiang Mai, waardoor er weinig tot geen trektochten werden gehouden. Dus geen toeristen!!

Diep in het Nationale park begonnen we aan een flinke wandeling van ruim 6 uur. Daarin waren maar weinige meters vlak!!! Daarnaast regende het flink waardoor de paden soms verradelijk glad waren. Maar met behulp van een bamboestok kom je toch al een heel eind! 's Avonds kwamen we aan in het bergdorpje bij een oud echtpaar waarbij we konden slapen. Echt super! Zo authentiek...

De tweede dag gingen we weer op pad en het was een hele pittige tocht. Ruim 7 uur waren we aan het wandelen door de bergen. Helemaal moe gestreden kwamen we aan in het bergdorpje dat toch heel anders was dan die dag ervoor. Omdat het nog licht was kwamen er veel kinderen op ons af om die rare mensen te bekijken. Soms een beetje bang maar een ballon en een sticker waren genoeg om de beste vrienden te worden. Wij waren opeens weer helemaal fit zo bijzonder dat we het vonden. Overal waar we gingen werden we gevolgd door een hele stoet kinderen. Al met al een unieke ervaring. 's Nachts was alleen even afzien want we sliepen op de bamboevloer met een dun kleedje.

De laatste dag was gemakkelijk, we gingen al bamboe raftend de rivier af en de stroomversnellingen maakten het erg leuk. Dat was het voor die dag en in Chiang Mai hebben we weer heerlijk genoten van de luxe als warm water en een toilet met bril.

Nu gaan we lekker eten en morgen de voetjes heerlijk los laten masseren.

Groetjes
Jennifer & Arnold

• 28 Juli 2009 - 13:43

Wilna:

ja dat is genieten he wat jullie daar doen fijn hoor x

• 28 Juli 2009 - 16:04

Margreet En Wim:

Als we dit zo lezen moet de Dam tot Dam loop in september een makkie zijn.
    Goed dat jullie al wat getraind hebben voor aan vang van de reis.
    Wij hebben in Thailand geleerd om bij het eten te zeggen Not zo spyci Arnold.Maar ja door schade en schande wordt je wel wijs.
    Mooi dat jullie zo genieten.

• 28 Juli 2009 - 16:50

John:

Woh, wat klinkt dat allemaal superactief en errruuug leuk!!! Wat een ervaringen doen jullie beiden op! Tof hoor! Just enjoy!

Groetjes John

• 30 Juli 2009 - 08:24

Mireille Otto:

Hallo vakantiegangers!

Heel leuk om zo mee te kunnen genieten van jullie reis door dit prachtige land! Ik zou er zelf ook zo weer terug gaan... Vooral de trektocht die jullie de afgelopen dagen hebben gemaakt lijkt me prachtig! En watertandend denk ik weer aan al het lekkere Thaise eten...
    Geniet er nog van en de groetjes uit Castricum!

Mireille

• 30 Juli 2009 - 20:11

Joke:

erg leuk om jullie te volgen. jullie doen echt veel, en erg afwissellend. maaaar rust ook maar goed uitxxxx. nog heel veel reis plezier. j-j