Kilometers spoor.... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jennifer en Arnold - WaarBenJij.nu Kilometers spoor.... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jennifer en Arnold - WaarBenJij.nu

Kilometers spoor....

Door: Jennifer en Arnold

Blijf op de hoogte en volg Jennifer en Arnold

24 Juli 2009 | Thailand, Bangkok

Na een dagje cultuur in Ayutthaya werden we door de gids afgedropt bij een guesthouse met zwembad. We moesten namelijk nog heel wat uurtjes wachten voor de nachttrein ons naar Chang Mai zou gaan brengen. Zwemmen was een heel goede optie, want het was pittig warm en zonnig.

De nachttrein naar Chang Mai was een hele belevenis. In de trein zaten we eerst op gewone bankjes die voor bedtijd werden omgebouwd tot slaaphutjes. Inimini allemaal maar het paste en we hebben toch best goed geslapen:)
De rit duurde de hele nacht en op het station in Chang Mai stond er een chauffeur met Jennifers achternaam op zijn bordje op ons te wachten. (volgens Arnold zeer onterecht, zijn naam had er moeten staan) Eenmaal in het guesthouse aangekomen konden we helaas niet op de kamer, we werden verzocht te wachten tot 12! uur. Het was op dat moment half 8. De chauffeur die ons gebracht had was wel xo "vriendelijk" om het hele pakket van excursies aan ons voor te leggen. We hebben vriendelijk bedankt, want we wilden liever zelf wat regelen. Na een ontbijtje dat ons super smaakte na zo'n vreemde nacht gingen we op zoek naar een reisbureau om een trekking voor 3 dagen vast te leggen en een ticket naar Phuket te boeken (daar gaan we volgende week donderdag heen). Dit bleek geen probleem want bijna 1 op de 3 zaakjes was een reisbureau. Na enig vergelijk hebben we bezloten een betrouwbare vliegtuigmaatschappij te kiezen (we hoorden dat 1-2 go laatst was neergestort op Phuket, was wel veel goedkoper;))
Vandaag hebben we verder een tempeltje bezocht waar we even gekletst hebben met een monnik, heel verrassend. Daarna heeft Jennifer een colbertjasje laten aanmeten. Morgen maar afwachten hoe hij eruit ziet. Het afdingen was een heel toneelstuk.

Hier in Chang Mai is het al de hele dag bloedheet, het is nu 22.35 en nog steeds ruim over de 30 graden. Morgen hebben we nog een rustig dagje, daarna gaan we de bergen in voor een trekking, bezoek aan "echte" bergstammen en allerlei avontuurlijke dingen. Daarna keren we weer terug naar Chang Mai.

Voorlopig dus even het laatste berichtje vanaf hier, hoop dat jullie ervan genieten!

x

• 24 Juli 2009 - 20:18

Wilna:

wat een super reis en jullie zijn nog maar 1 week weg wachten weer op de volgende verhalen x

• 25 Juli 2009 - 06:56

Rob:

Wat een fantastische reis en belevenis maken jullie ervan zeg

• 25 Juli 2009 - 06:56

Rob:

Wat een fantastische reis en belevenis maken jullie ervan zeg

• 25 Juli 2009 - 15:02

Marijke Schipper:

ik zit hier op de bank mee te genieten van jullie reis! veel plezier in de bergen en bij de onbekende stammen. Pas goed op jullie zelf!! en tot volgend bericht.

• 25 Juli 2009 - 18:54

Margreet En Wim:

Aan jullie reisverslag te lezen genieten jullie ook zo van het Thaise eten,net als dat wij hebben gedaan.
    Er zit jammer genoeg al de helft van de rondreis op. Bij Marcel en Silvia kunnen jullie weer heerlijk tot rust komen.
    Groetjes en nog veel plezier de komende dagen.

• 26 Juli 2009 - 17:49

Fam, Schouten:

Het is ontzettend leuk om jullie belevenissen op de voet te kunnen volgen. En als vanouds genieten jullie weer ontzettend! Veel plezier nog.

• 27 Juli 2009 - 12:59

Lil:

Hey,

Nou hoop dat jullie het lekker daar hebben maar zo te lezen wel :P. Ik ben net weer terug van vakantie en ben zelf bezig aan mijn eerste dagje arbeid, hoop dingen regelen je kent het wel. Verder moet ik zeggen dat er momenteel best een aantal vacatures zijn voor Ergotherapie. Dus wie weet ;).

Veel plezier!!!
    Dikke kus Lily