Van glitter en glamour naar olifantenhuid en regen - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Jennifer en Arnold - WaarBenJij.nu Van glitter en glamour naar olifantenhuid en regen - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Jennifer en Arnold - WaarBenJij.nu

Van glitter en glamour naar olifantenhuid en regen

Door: Jennifer en Arnold

Blijf op de hoogte en volg Jennifer en Arnold

22 Juli 2009 | Thailand, Ayutthaya

Hallo allemaal,

Bedankt voor de felicitaties en hier komt een nieuw portie reisverslag!
Te beginnen op de laatste dag in Bangkok. Op deze dag hebben we de grootste attracties van Bangkok bezocht, te weten Grand Palace & Wat Po.
Deze twee complexen zijn enorm, dus we waren de hele dag zoet. In passende kleding dus dat was zweten.Het Grand Palace biedt plaats aan de belangrijkste boedhha uit het boedhisme, namelijk de emerald boedhha, nu in regenseizoen kledij! (hij heeft ook nog twee andere setjes!!)Alles in het Grand Palace was bedekt met mozaik en goud, wat een glitter en glamour!
De volledig goudkleurige koepel in de vorm van een bel sprong enorm in het oog en was zeer fotogeniek.

Na het bezoek aan het GP lokten de lekkere geuren ons naar onze lunchspot waar we weer lekker hebben gegeten en ondertussen probeerden monniken te spotten. Echt heel mooi die oranje gewaden.

Na een flinke wandeling kwamen we bij het Wat Po klooster aan, een complex waar regelmatig monniken aan ons voorbij schoten. Dit complex herbergt diverse tempels waarin boedhha's al zittende, staande of liggende te zien waren. Het meest indrukwekkende was toch wel de gigantische liggende boedhha van goud. Na alles uitgebreid op de foto gezet te hebben en onze slippertjes verschillende keren buiten de tempels hadden laten staan waren we wel verzadigd.

Op de verjaardag van Jennifer vertrokken we naar Kanchanaburi, bekend van de brug over de river Kwai. Maar eerst bezochten we de begraafplaats waar de omgekomen geallieerden begraven liggen.
De brug over de river Kwai kon te voet worden overgestoken wat toch een beetje spannend was, geizen de hoogte en de planken waaroverheen gelopen moest worden! Even later waanden we ons in Disneyland, toen we een stuk met de trein gingen die over het spoor heen en weer beukte. Een prachtig uitzicht was onze beloning. Was toch wel weer leuk! Die avond sliepen we op een floatel, oftewel een hotel op het water. Erg bijzonder.

22 juli begon met een kalm ritje op een bamboevlot, wat niet zo spectaculair wsa als we hadden verwacht maar ach je kunt niet alles hebben. De excursie daarna maakte een hoop goed, want....
we gingen naar de olifanten!!!
Daar aangekomen wilde Jennifer al erg graag een olifant aaien, wat mocht. Heel leuk. Er werd een olifant voor ons opgezadeld, maar na een lollige opmerking mocht Arnold de olifant zelf berijden. Hij nam plaats tussen de oren. Daarna heeft ook Jennifer de olifant als een ware amazone door de bossen geleid.WAS HEEL GAAF!!!

Na een 7 uur durende busrit zijn we nu aangekomen in Ayutthaya. Het regent al uren keihard, dus gelukkig zitten we binnen achter de laptop in onze hotelkamer (hoezo eenvoudig?)Hier gaan we morgen de tempels en ruines bekijken, waarschijnlijk op de fiets en een stukje met de boot. We houden jullie op de hoogte.

Zie ook de foto's!(Helaas niet gelukt)

• 22 Juli 2009 - 16:07

John:

Hey, leuk om jullie ervaringen zo te lezen! Staat mij straks ook te wachten...

Anyway, happy birthday...

gr. John