Alpaca´s en souvenirs - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Jennifer en Arnold - WaarBenJij.nu Alpaca´s en souvenirs - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Jennifer en Arnold - WaarBenJij.nu

Alpaca´s en souvenirs

Door: Jennifer en Arnold

Blijf op de hoogte en volg Jennifer en Arnold

09 November 2010 | Peru, Arequipa

Hallo allemaal,

Inmiddels zijn we weer wat dagen verder en hebben we alweer een aantal plaatsjes gezien. Vorig reisverslag zaten we nog in Huacachina, waar we zandduinen hebben beklommen en hebben genoten van het zonnetje, met een goed boek, in bikini aan het zwembad!

Nu zitten we sinds gisteren in Arequipa, de tweede stad van Peru.
We hebben een knus hotel met een heerlijk bed en twee dagen de tijd om zelf de stad te bekijken. Gisteren hebben we vooral winkeltjes gekeken en door de stad geslenterd, vandaag zijn we naar het Santa Catalina klooster gegaan en hebben we de eerste souvenirs gekocht. Ze verkopen hier alles wat met Alpaca´s te pakken heeft, van baby-alapaca sjaals tot alpacavlees, wat we hebben gegeten! Was niet heel smakelijk, maar goed.

Arequipa ligt ook al aardig wat hoger dan waar we begonnen. Met de gezondheid gaat het (nog) goed, maar we merken wel dat we kortademiger zijn. Overdag is het hier heet, in de avond begint het aardig af te koelen.

Morgen vertrekken we uit Arequipa. We gaan dan met een tour twee dagen naar de Colca Cañon, waar we hopelijk condors zullen zien in de diepste kloof van de wereld (ja ook dieper dan de GRAND CANON)en wilde Alpaca´s, wat ook wel leuk zou zien na al die ¨dode¨.

groetjes,

Jennifer en Arnold

• 10 November 2010 - 06:55

Rob:

Hardstikke goed om weer wat van jullie te horen.
    Zo te lezen een mooi land dat Peru. Blijf voorzichting met de hoogte en ik hoop dat jullie inderdaad condors zullen zien daar in Colca Cañon.

• 10 November 2010 - 09:35

Grote Zus:

Wat ontzettend leuk om allemaal te horen!!

Veel plezier nog!

XXX

• 10 November 2010 - 18:17

Margreet En Wim:

Zo te horen gaat het goed na de mogelijk wat verstoorde start Van uitrusten komt zo aan het lezen niet veel, maar dat was ook niet de bedoeling van deze reis.
    We zijn benieuwd naar de souveniers die jullie gekocht hebben.
    Niet voor ons zelf maar voor jullie zelf als herinnering aan deze reis.

Groetjes

• 11 November 2010 - 13:40

Marcel & Silvia:

Beste Jennifer & Arnold,
    Heel leuk. Gaat jullie goed. Geniet ervan. Moet even opzoeken wat Alapaca is.

Groeten uit Bali!

• 11 November 2010 - 14:58

Fam. Schouten & Pluk:

Wat maken jullie weer een mooie reis: veel te zien en te beleven. Geniet ervan!
    Met Pluk gaat het prima, hij geniet van alle aandacht.

Groetjes,
    Dennis, Linda, Mika, Yannick en Pluk

• 11 November 2010 - 21:34

André En Nel:

weer een nieuwe belevenis waar jullie aan zijn begonnen, wij net terug van cuba, óók een hele andere wereld!
    veel plezier op jullie reis, groetjes van ons

• 13 November 2010 - 15:52

Wim:

Hoi Arnold en Jennifer
    Willen jullie in het vervolg even rekening houden met het tijdsverschil ik schrok me rot vannacht om 03.00 uur kwam er een SMSje binnen
    Maar goed om tehoren dat jullie nu in Chili zijn aan gekomen.
    Nog heel veel plezier.
    En jullie ook nog gefeliciteerd met Linda.