Buitengewoon Bolivia - Reisverslag uit Uyuni, Bolivia van Jennifer en Arnold - WaarBenJij.nu Buitengewoon Bolivia - Reisverslag uit Uyuni, Bolivia van Jennifer en Arnold - WaarBenJij.nu

Buitengewoon Bolivia

Door: Jennifer en Arnold

Blijf op de hoogte en volg Jennifer en Arnold

18 November 2010 | Bolivia, Uyuni

Hoi!

Een flinke update sinds vorige keer dat we achter de computer zijn gedoken. We waren toen net aangekomen in San Pedro de atacama. We hebben het daar bloedheet gehad, maar het was een fijn plaatje met mooie natuur rondom. We hebben mountainbikes gehuurd om de omgeving te verkennen, wat een goede zet was. Fietsen door de woestijn, hoe bijzonder.

Dag daarna hebben we een excursie gehad naar Valle de Luna, oftewel Maanvallei. Hier hebben we door de zandduinen gewandeld, met waanzinnig uitzicht over de vallei.
Naar beneden rennen was helemaal top.

Na deze fijne dagen (wel erg kort) in Chili zijn we de grens overgegaan met een busje vol ¨internationaal gezelschap¨ De grensovergang was een betonnen huisje in de middle of nowhere.
Vervolgens werden we met een groepje van in totaal 7 in een jeep gehesen en door de natuur gereden. Luxe en comfort 0, maar voor de natuur een 10!
Gekleurde meren vol flamingo´s, uitgestrekte woestijnlandschappen, geisers, warmwaterbron en uiteindelijk ook weer lama´s!
De eerste nacht slapen was in een gezamelijke kamer, nog net niet in 1 bed met 7. En het was KOUD. Maar.... het uitzicht was weer prachtig, op een roodgekleurd meer met flamingo´s.

Tweede dag vroeg op, op weg naar nog meer mooie natuur. Slapen deden wij dit keer in een tweepersoonskamer. De rest van het gezelschap op 1 kamer. De reisgroep is een gezellige groep, 3 uit Australie en 2 uit Spanje.

Vandaag zijn we de auto ingestapt op weg naar de zoutvlaktes. Dit heeft aardig wat grappige foto´s opgeleverd (kijk voor de grap op Google afbeeldingen ¨Uyuni¨)
Een bijzondere ervaring.

Nu zijn we in het eerste stadje in Bolivia, Uyuni. Er is hier weinig te beleven. Er is wel markt, met vrouwen in traditionale kleding en superschattige kindjes.

Vanavond stappen we op een nachtbus naar La Paz, alweer de laatste stop in Bolivia. We zijn daar 1 dag dan gaan we de grens met Peru weer over om onze laatste week in Peru te besteden. Er komen nog aardig wat hoogtepunten aan, letterlijk. 4000m is geen uitzondering, maar we voelen ons er goed onder.

groetjes

• 18 November 2010 - 19:47

Rom En Bren:

Wat een mooi verhaal, echt geweldig wat jullie allemaal meemaken!

Heel veel plezier nog in Lapaz en daarna in Peru.

XXX R en B

• 18 November 2010 - 21:19

Emmie:

Wow zeg. Jullie vertellen het op zo'n manier dat ik er zeker ook eens naar toe wil gaan. Heel leuk om te lezen!

• 19 November 2010 - 17:41

Margreet:

Jullie tijd zit er bijna weer op, geniet de laatste week nog maar in Peru Voorderest gaat hier alles zijn gang.