Beestachtig mooi! - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Jennifer en Arnold - WaarBenJij.nu Beestachtig mooi! - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Jennifer en Arnold - WaarBenJij.nu

Beestachtig mooi!

Door: Jennifer en Arnold

Blijf op de hoogte en volg Jennifer en Arnold

11 November 2010 | Peru, Arequipa

Hallo allemaal!

Opnieuw een berichtje uit Arequipa. We zijn weer terug van onze twee-daagse tour naar de Colca Canyon.

Al vroeg (té vroeg) werden we opgehaald vanuit ons hotel en gingen we met een gemengd gezelschap op pad in een toeristenbusje, vooral veel Fransen. Al snel waren we buiten Arequipa en begon het mooie landschap.

Van landschap droger dan droog, naar graslandschap met vicuña´s, lama´s en alpaca´s! Prachtige uitzichten, de beesten kwamen steeds dichterbij, het was super.

Tijdens deze tour zijn we aardig de hoogte in gegaan, tot aan 4910m. Gelukkig geen last van gehad. Wel hebben we ons ongans gegeten aan Coca snoepjes. Er wordt hier vanalles gekocht met cocabladeren erin, van thee naar snoep naar toffees en koekjes. We hebben lekker geproefd van alles. Niet alleen van de cocabladeren, want ook cavia en alpaca stonden op het menu deze twee dagen.Ook hebben we ongedefinieerde vleessoorten gegeten! Dat alles zonder er ziek van te worden. Het was allemaal erg smakelijk.

Gisteravond zijn we na een reisdag heerlijk verwend door naar warmwaterbaden te gaan. Niet spectaculair, wel erg lekker.

Vanmorgen ging al vroeg de wekker (5u!) en gingen we op pad voor het spotten van condors in de Cruz del Condor. Onderweg werd gestopt op mooie plekjes en hebben we aardig wat lieve Peruaanse vrouwen gezien in mooie klederdracht. Bij de Cañon aangekomen wachten we in spanning af tot een condor tevoorschijn zou komen, zwevend op de thermische stroming. En we hadden geluk. Ook de cañon zelf was een mooi plaatje.

Morgen zullen we vertrekken vanuit Arequipa, we gaan dan met de bus naar Tacna, het laatste plaatje in Peru. Daar stappen we op een bus, de grens over naar Chili.

Bedankt voor jullie leuke berichtjes allemaal.

Kus Jennifer en Arnold

• 12 November 2010 - 08:33

Wilna En Rob:

Echt mooi die reis. gelukkig dat jullie geen last van de hoogte hebben. We wisten al wat een alpaca was, nu ook wat een vicuna is !
    Heel veel plezier verder