Weer thuis - Reisverslag uit Hoorn, Nederland van Jennifer en Arnold - WaarBenJij.nu Weer thuis - Reisverslag uit Hoorn, Nederland van Jennifer en Arnold - WaarBenJij.nu

Weer thuis

Door: Jennifer en Arnold

Blijf op de hoogte en volg Jennifer en Arnold

30 November 2010 | Nederland, Hoorn

Hoi allemaal,

Nog even het laatste reisverslagje van onze mooie reis door een stukje Zuid-Amerika. We zijn na een lange vlucht weer veilig thuis in besneeuwd Nederland, wat een overgang!

Laatste dagen in Peru waren supermooi. We hebben per trein van Cusco naar Aguas Calientes gereisd en van daaruit Machu Picchu bezocht.
Het plan was om de eerste bus naar boven te nemen zodat we konden deelnemen aan een klimtocht van de Wayna Picchu. Dit is de berg die je op vrijwel alle foto's van Machu Picchu ziet. Er mogen maar 400 mensen per dag naar boven, zaak was om er snel bij te zijn.

Ziekte gooide wat roet in het eten, we konden niet de eerste bus nemen. Een paar uurtjes later dan gepland (eerste bus vertrok al om half 6!) reisden we naar boven en hebben we rustig de bouwwerken bezocht en gefotografeerd. Tot onze verrassing stuitten we na enige tijd op een rij voor de ingang van Wayna Picchu. Toch voor de zekerheid maar even in gaan staan. En wat bleek.... buiten het hoogseizoen reizen heeft zijn voordeel! We konden toch nog naar boven, om na een uur heftig klimmen en klauteren een supergaaf uitzicht over Machu Picchu te hebben!

Behoorlijk moe kwamen we weer beneden, maar we hadden het toch maar mooi voor elkaar! Na wat uitrusten brak een hevige stortbui los, die alle toeristen naar de uitgang dreef, inclusief ons. Met de bus weer naar beneden gegaan en nog even wat gegeten. Toen was het langzamerhand tijd om naar het treinstation te gaan voor de trein naar Cusco.

De volgende dag was het vertrek naar Nederland, waar we na eindeloos wachten en reizen aankwamen met een backpack vol alpacawol!