Pinjata - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Jennifer en Arnold - WaarBenJij.nu Pinjata - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Jennifer en Arnold - WaarBenJij.nu

Pinjata

Door: Jennifer en Arnold

Blijf op de hoogte en volg Jennifer en Arnold

21 Juli 2008 | Nicaragua, Granada

Hallo allemaal!

Hier het eerste berichtje uit het tweede land van de reis. We zijn vandaag aangekomen in het ontzettend benauwde Nicaragua. Wat een verschil met het regenachtige Costa Rica! Vanmorgen in Monteverde opgestaan en het was natuurlijk de verjaardag van Jennifer, dus dat moest gevierd worden. En hoe....de reisgroep had een verrassing georganiseerd. S ochtends vroeg stonden we op om te gaan ontbijten en Arnold begon een beetje te dralen en te rekken in de kamer.... Het bleek dat de kantine van het hotel was versierd met ballonnen en een heuze pinjata(naar mexicaans gebruik). Jennifer mocht dus een biljartkeu(bij gebrek aan knuppel) ter hand nemen en de pinjata aan stukken slaan, met blinddoek natuurlijk. Was hartstikke leuk. Na het ontbijt zijn we de bus ingestapt voor een flinke reis naar Nicaragua. Heel toevallig kwam Jennifer daar Sanne tegen(van de opleiding!!). Op de valreep nog apen en papegaaien gespot en toen was het tijd voor de grens. Hier was meteen al het hevige verschil in temperatuur en vooral kuchtvochtigheid te merken!! We zweten ons suf!!De armoede in Nicaragua was al snel te merken, langs de kant van de weg stonden allemaal eevoudige huisjes met de was buiten en de kindjes op straat. Aangekomen in Granada hebben we een prima hotel en zijn we snel op ontdekkingstocht door de stad gegaan. Dat viel even tegen, want de sfeer is hier ook pittig anders dan in Costa Rica. Mooie stad, heel indrukwekkend maar ook een beetje beangstigend. Vanavond lekker met de reisgroep gegeten en nu gaan we zo lekker naar bed (maar niet voordat we een cocktailtje hebben gedronken).
Zoals jullie wel begrijpen vermaken wij ons hier ontzettend, de reisgroep is leuk, het eten super(tot nu toe) en de reis fantastisch.
Geniet ook van de fotos!!

x Jennifer en ARnold

• 22 Juli 2008 - 06:08

Rom En Bren:

Wat een verjaardag! Helemaal super. Klinkt allemaal supergoed.

Heel veel plezier nog.

R en B

• 22 Juli 2008 - 06:13

Wilna:

hoi wat verwennen jullie ons alweer een berchtje leuk hoor goed te horen dat jullie het zo naar je zin hebben blijf lekker genieten gr x

• 22 Juli 2008 - 20:09

John U.:

Hey, wat een reis...heerlijk genieten. Arnold, wij werken hier wel door, geniet nog nog maar ff. Gefeliciteerd...

Have fun...

• 23 Juli 2008 - 07:39

Linda:

Jennifer nog gefeliciteerd met je verjaardag. Bijzonder om deze helemaal in Mexicaanse sfeer te vieren.
    Wauw wat zien en beleven jullie veel! Mooie foto's! Veel plezier en we houden jullie belevenissen in de gaten.
    Groetjes,
    Dennis, Linda, Mika en Yannick.

• 23 Juli 2008 - 15:31

Lil:

Hallo Allebei,

Ik kan lezen dat jullie het ontzettend naar jullie zin hebben!!! Mooi!! hahaha. Ik ben zelf net terug van Rhodos was weer een barrelvakantie kan ik je vertellen!!! hahaha Ik zal je zeker alles vertellen als je weer terug bent. Ging helemaal goed met die meiden, want ik weet dat je daar nieuwsierig naar bent :P. Tuurlijk wel eens wat irritatie maar het is me zeker niet tegen gevallen. Ik zou nog wel een weekje hebben gewild!!
    Maar goed ik zal jullie blijven volgen. En nog heel veel plezier toegewenst!!!
    Dikke Kus!