Wat gaat het snel.....maar zoveel gezien! - Reisverslag uit San Cristóbal de las Casas, Mexico van Jennifer en Arnold - WaarBenJij.nu Wat gaat het snel.....maar zoveel gezien! - Reisverslag uit San Cristóbal de las Casas, Mexico van Jennifer en Arnold - WaarBenJij.nu

Wat gaat het snel.....maar zoveel gezien!

Door: Jennifer en Arnold

Blijf op de hoogte en volg Jennifer en Arnold

03 Augustus 2008 | Mexico, San Cristóbal de las Casas

Hallo hier alweer een bericht vanuit het vijfde en helaas laatste land van de vakantie, MEXICO! Maar eerst even de ontbrekende dagen....want geen bericht betekend niet dat er weinig gedaan is maar juist Veel!

Vanuit Antiqua hebben we een excursie naar de Pacaya gemaakt, een vulkaan die in 2005 is uitgebarsten. De klim was pittig, maar eenmaal bovenaan hadden we een prachtig uitzicht over de gestolde lava. En... we konden hier verder over wandelen. Supergaaf, maar op sommige plaatsen onbeschrijfelijk heet! Schoenzolen van een groepsgenoot zijn gesneuveld. In de laatste avond van Antiqua hebben we een salsa les gehad van een uurtje. Heel spannend, in een achterkamertje. De meubels moesten er voor aan de kant. Was erg leuk. De volgende dag zijn we naar Chichicastenango vertrokken voor de indianenmarkt. Dit was een tussenstop naar Panajachel. De markt was super, vol kleurrijke maya's en prachtige taferelen. Mensen met kippen, kalkoenen en al het andere denkbare koopwaar op de nek!Helaas was fotos maken hier niet zo gewenst.
Na de markt vertrokken we naar ons hotel voor de nacht en hebben we heerlijke kip gegeten in een heel raar restaurantje. Daarna barstte de regen weer in alle hevigheid los en zijn we met de hele groep per tuktuk gaan eten. Daarna was het weer droog dus tijd voor een borrel op het dakterras van het hotel.
Volgende dag was ook superleuk. We hadden een excursie per boot geboekt, over het meer van Atitlan.
De boot bracht ons eerst naar een ontbijtspot, waarna we een plaatselijk schooltje hebben bezocht en Arnold nog met de lokale bevolking heeft gevoetbald. (Samen met nog wat andere jongens van onze reisgroep) daarna hebben we gewandeld over de berg, langs de afgrond. Supermooi uitzicht, maar niet geschikt voor mensen met hoogtevrees! Daarna weer op de boot naar de volgende plek. We werden gedropt in Santiago, een dorpje aan het water waar we een markt konden bezoeken en nog veel meer kleurrijke maya's hebben kunnen zien. Na een uurtje weer op de boot op weg naar de volgende plek, de zwemspot deze keer. Even snel een duike in het zoete water en hup weer de boot in!
Nu naar de koffieplantage aan het meer waar de jeeps al voor ons klaarstonden, voor een wilde rit door de dorpjes en de bergen op. Uiteindelijk kwamen we uit bij een schattig huisje waar een vrouw al klaarstond met de lunch. Heerlijk aan het water gegeten en toen was het alweer tijd om terug te gaan. Was het water eerder heerlijk rustig, nu sloeg het weer behoorlijk om en kregen we een hevige boottocht voor onze kiezen. Maar we hebben het overleefd ;)
Gisteren hadden we een reisdag waar we de grens overgingen en na nog veel meer rijden kwamen we dan eindelijk aan in San Cristobal, waar we in totaal twee nachten slapen.
Vandaag zijn we naar de Sumidero kloof, een prachtig natuurgebied waar we opnieuw per boot doorheen zijn gevaren en mooie foto's hebben geschoten. We zagen er veel vogels zoals de zilverreiger, pelikanen maar ook een heuze krokodil.

Vanmiddag de stad verkennen zodat we morgen weer kunnen doorreizen naar Palenque. Onderweg kunnen we nog zwemmen bij een waterval!

p.s. We willen zoveel mogelijk foto's plaatsen maar dit kan helaas zowat nergens.

• 03 Augustus 2008 - 20:40

John:

Het blijft boeiend wat jullie aan het doen zijn, geweldige reis tot nu toe! Een belevenis! en foto's plaatsen kan idd wat problemen opleveren. Ik had dezelfde prolemen in sommige delen van Indonesie. Wel jammer voor de thuisblijvers. Have fun. John

• 03 Augustus 2008 - 21:13

Wilna:

prachtig in 1 woord wat een reis
    nog 1 week en dan de foto,s xxxx

• 04 Augustus 2008 - 17:32

Linda:

Ai, ai, ai, wat een genot zo'n reis. Waarschijnlijk straks in NL wel even bijtanken maar met een rugzak aan mooie ervaringen!
    Gr,
    Linda
    N.b. Marcel komt 9 september voor 1,5 dag naar NL. Hij is dan op doorreis van Boston naar Thailand en maakt even een tussenstop in A'dam.

• 05 Augustus 2008 - 13:44

Jose:

Heeeey Jen en Arnold in Mexico!!
    Ben weer helemaal bij en wat klinkt het leuk allemaal.. Kevin leest ook zo nu en dan mee en die os ook onder de indruk, misschien leuk idee voor volgend jaar hihi....

En jullie doen zeker veel in een paar dagen het is een genot om te lezen, geniet er nog van hoor voor jullie t weten zijn jullie weer in NL!!

Veel plezier!!!

• 10 Augustus 2008 - 14:54

Marijke Schipper:

Weer veilig in de Portelstraat!!Welkom thuis.En nu het grote na genieten!
    Groet, Marijke.

• 12 Augustus 2008 - 12:45

Tante Lida:

Wat een fantastische reis hebben jullie gehad! Leuk om jullie ervaringen te lezen.