Avondwandeling in Poncho - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Jennifer en Arnold - WaarBenJij.nu Avondwandeling in Poncho - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Jennifer en Arnold - WaarBenJij.nu

Avondwandeling in Poncho

Door: Jennifer en Arnold

Blijf op de hoogte en volg Jennifer en Arnold

20 Juli 2008 | Costa Rica, Monteverde

De tweede dag vanuit Fortuna Arenal een boottocht gemaakt naar de Canio Negro. Het was die ochtend bloedheet dus was het lekker om op het water te zitten. We hebben hier heel veel dieren gespot doordat er een gids meewas. (Apen, vogels, hagedissen) Hierna zijn we gaan eten in een lokaal restaurantje, buitengewoon heerlijk! ´s middags was het zoals tot nu toe alle middagen heel veel regen. In het drukke schema zoek je naar ontspanning en deze hebben we gevonden in de warmwaterbaden die opgewarmd werden door de vulkaan. De spiertjes waren weer klaar voor een reisdag de volgende dag.

Deze reis duurde ongeveer vier uur en bracht ons naar het regenwoud Monteverde. Terwijl het maar 120 km rijden was. Dit zegt iets over de wegen in dit gebied. De middagregen hield ons tegen om iets te ondernemen en we hadden daarom een vrijemiddag. Toen het donker was hebben we een expeditie gehad in de jungle. Aan de hand van een gids werden we gewezen op de dieren, vooral insecten, in dit gebied. Een unieke ervaring waar de geluiden vooral indrukwekkend waren. (wel zeiknat geregend) Daarna even snel wat gegeten in het dorpje.

Vandaag (zondag) hebben we een wandeling gemaakt over de toppen van het regenwoud. (Treetop tour) en vervolgens een canopy tour gedaan. Hierbij ging je met grote snelheden gezekerd over een lijntje tussen de bomen door. Soms wel 600 meter lang! En hele diepe afgronden onder je. Nu net gegeten in het dorpje en vanavond zien we wel wat er gaat gebeuren. Groetjes Jennifer en Arnold

• 21 Juli 2008 - 06:45

Wilna:

wat geweldig allemaal en die canopy tour ja !! dat zal erg leuk geweest zijn he groetjes x hier alles oke

• 21 Juli 2008 - 07:04

Rom & Bren:

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!

Wat een avonturen beleven jullie, geniet ervan!

Liefs Rom en Bren

• 21 Juli 2008 - 15:41

Jose Rox. En Oma Tha:

Veel plezier op jullie reis.
    En Jeniffer gefeliciteerd met je verjaardag

XX Jose Rox. en oma Thea

• 21 Juli 2008 - 16:03

Rob:

Jennifer, gefeliciteerd met je 21e. Kon je ook hardlopen over de toppen van het regenwoud, want je moet natuurlijk wel in conditie blijven.

• 21 Juli 2008 - 17:55

Carla:

Jennifer van harte Gefeliciteerd....met je 21 ste verjaardag. Geniet maar lekker jullie reis .Groetjes
    en veel plezier....Carla

• 21 Juli 2008 - 17:55

André En Nel:

jen, van harte gefeliciteerd!
    en jongens, geniet van jullie spannende reis!
    groetjes uit hoofddorp

• 21 Juli 2008 - 18:29

Ilana:

heej
    gefeliciteerd!!
    wij zijn ook terug van rhodos..was super! verhalen hoor je misschien nog wel ;)
    leuk om te lezen hoe jij t daar hebt! Volgens mij is t daar echt vet mooi!zal wel ff vaker lezen nu ik weer in hollandia ben..
    kuss